luni, 25 iunie 2012

Cum se acordeaza o chitara?

Salutare prieteni! De aceasta data, am hotarat sa vorbim cate ceva despre acordatul unei chitari, deoarece sunt sigur ca, cu totii avem nelamuriri la acest capitol.

Inainte sa ne acordam instrumentul, sunt sigur ca trebuie sa stim corzile unei chitari in acordajul standard, care sunt, de la cea mai subtire la cea mai groasa: 1. Mi(E) 2. Si(B) 3. Sol(G) 4. Re(D) 5. La(A) 6. mi(e).

Si ca sa incepem cu ce e mai usor, primul mod de a acorda o chitara este cu ajutorul unui acordor electronic, pe care il puteti achizitiona de la un magazin de muzica, sau puteti folosi unul online aici, dar veti avea nevoie de un microfon, sau puteti conecta chitara direct la calculator.

Un alt mod de a acorda chitara, este sa acordam dupa ureche fiecare coarda, cu ajutorul corzii precedente. Cum vom proceda:
-inainte sa putem acorda instrumentul prin metoda asta, trebuia sa avem coarda 6 (mi-ul gros) acordat. Odata ce "mi-ul" este acordat, putem acorda urmatoarea coarda, care este "La", doar punand degetul in spatiul 5 pe coarda "mi"; atunci se va forma sunetul "La", iar ciupind coarda "mi" cu degetul pus in spatiul 5 si "La" deodata, ne putem da seama daca "La-ul" trebuie sa fie mai sus, sau mai jos. La fel procedam cu toate corzile, pana cand ajungem sa acordam coarda "Si"; de aceasta data va trebui sa punem degetul in spatiul 4, pe coarda "Sol". Aceasta este singura deviere de la "regula"; in rest la toate celelalta corzi trebuie sa punem degetul in spatiul 5;

-daca avem un diapazon (mic instrument acustic format dintr-o bara de otel in forma de "U", care vibreaza la lovire, emitand de obicei nota muzicala „la”), acordam intai coarda La(A), dupa care acordam dupa aceasta coarda toate celelalta corzi folosind metoda de mai sus.




De asemenea, o chitara poate fii acordata cu ajutorul unui pian. [ vezi imaginea de mai jos ]

Sper ca v-am fost de ajutor!

2 comentarii: